اشنایی با ورزش مهیج چتر بازی در اسان اسپرت 15
نوشته شده توسط : فاطمه مرادی

مسابقات چتربازی

قبل از رفتن به سراغ آموزش چتربازی می خواهیم شما را با مسابقات این رشته ورزشی که توسط سازمان هوایی ترتیب یافته شده است و به دو صورت کلاسیک و مدرت دسته بندی می شود آشنا کنیم. مسابقات چتربازی عبارت هستند از :

• کلاسیک – هدف : هدف از پرش فرود آمدن در این مسابقه در دایره ای به شعاع ۱۵ سانتی متر می باشد و بر این اصل به فرد امتیاز داده می شود. اگر فردی به بیرون از دایره فرود آید یک نمره منفی برایش در نظر گرفته می شود و هر درجه هم برای او به اندازه ۱۶ سانتی متر محاسبه خواهد شد. این مسابقه از ارتفاع ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ متری انجام می شود که به صورت گروه های پنج نفره هم ممکن است.

• کلاسیک – استیل : پرش موجود در این مسابقه چتر بازی از ارتفاع ۲۲۰۰ متری انجام می شود. هدف از انجام این مسابقه حرکت های ازاد بدون هیچ گونه خطایی می باشد که باید در کوتاه ترین زمان هم انجام شود تا برنده مسابقه پس از تلاش های خود نمایان شود.

• مدرن – اف اس : این مسابقه به صورت تیم های چهار و هشت نفره که جمعه ۷۲ حرکت مختلف است انجام می شود. این حرکات به صورت قرعه در این مسابقه معین می شوند تا هر گروه پنج یا شش حرکت را در ارتفاع ۳۰۰۰ متری انجام دهد. البته دقت داشته باشید در پرش های مسابقات اف اس علاوه بر فعالیت زیاد هماهنگی در درون گروه اهمیت اساسی دارد.

• مدرن – سی اف : مسابقات این نوع چتر بازی هم در تیم های چهار نفره انجام می شود که باید یک سری حرکات مختلف توسط قرعه مشخص شود تا هر فرد پنج الی شش حرکت را در ارتفاع ۲۰۰۰ متری بدون هیچ اشتباهی و با سرعتی بالا انجام دهد. در مسابقات این پرش هم نکته اصلی تلاش زیاد و هماهنگی درون گروه می باشد و باید به آن توجه ویژه ای داشت. علاوه بر آن در تیم ۸ نفره از ارتفاع ۲۵۰۰ متری چرخش انجام خواهد شد و انجام بیشترین چرخش در زمان مشخص شده امتیاز اصلی به شمار می رود.

• مدرن – اف اس و اس اس : مسابقات این چتر بازی در پرش های سقوط آزاد و هوانوردی با توجه به تجربه سه ساله به خاطر زیبایی کار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با ادغام حرکات اجباری و آزاد فرد باید از ارتفاع ۴۰۰۰ متری به مدت ۴۵ ثانیه پرش کند که این پرش باید بدون نقص، درست و کامل باشد چون امتیاز دهی داوران در این مسابقه چتر بازی بسیار سخت است.

ورزش لاغری در خانه کار راحتیه؟
ثبت نام در بهترین آکادمی فوتبال تهران
به دنبال دانستن بهترین فواید زومبا هستید؟ کافیه یه سر به وب سایت اسان اسپرت بزنین.
خواندن ادامه این مطلب ورزشی از اسان اسپرت




:: برچسب‌ها: ورزش مهیج چتربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: